• وبلاگ : صميمانه ...
  • يادداشت : نياز بر درگاه بي نياز..
  • نظرات : 2 خصوصي ، 58 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4      
     
    خدايا غمنامه عشق را به لحظه هاي تبعيد از مرتبه تسبيح به تو تقديم مي نمايم. تعليم عبد بودن تو نمودي و تسبيح، عبد نمود بنده را. ترفيع تو دادي، تقليل شيطان نمود او را . آدمي ندانست او کيست. جهل به خراباتش ره نمود و تو ره نمودي او را . اگر قدر ميدانست، از فرش بر عرش دستار عشقت را لحظه اي رها نمي کرد و تو را تا رسيدن بر مرتبه تحسين، تسبيح مي کرد .... التماس دعا
    سلام:سلامي گرم . دوست عزيز عالي و مفيد و آموزنده موفق و مويد باشيد.

    خرامان از درم باز آ که از جان آرزومندم

    چو تو آمدي مرا بس که حديث خويش گويم

    منم با مطلب اعمال عبادي و مناسبتها در ماه مبارک رمضان بروزم. التماس دعا - يا علي مدد

    سلام..فرارسيدن بهار قرآن را خدمت شما تبريك عرض ميكنم...

    سلام !

    چه زيباست تقارن بهار در خزان !

    خدا كند از محرومان نباشيم ..!!!

    يا علي

    هو المحبوب

    سپاس خدائى را كه رمضان را براى ما ماه تزكيه قرار داد


    سپاس خدائى را سزاست كه ماه خود رمضان را، ماه صيام و روزه، و ماه اسلام، و ماه تزكيه، و ماه تصفيه و پاك كردن (از گناهان)، و ماه قيام و ايستادن (براى نماز در شبها يا به پا خاستن در احياى اسلام و جهاد در راه خدا) را يكى از آن راههاى احسان قرار داد، آن چنان ماهى كه قرآن در آن فرو فرستاده شد، در حالى كه براى مردم راهنما (ى از گمراهى) و نشانه‏هاى آشكار رهبرى، و جدا كننده ميان حق و باطل است.



    بوي بهار مي آيد ، عطرگل ، و گويي هلهله برپاست ...


    آسمان همه رحمت است ، همه روشني و زمين پهنه اي از نور در اين ضيافت عاشقانه !

    و من نمي دانم از کجاي اين فصل عاشقي بايد بنويسم ، که چون نظر مي کنم همه شور است و بي قراري از آن هنگام که دلدادگان يار سحرگاهان ديده از خواب برمي گيرند و عاشقانه در دل شب با آن يگانه بي همتا راز و نياز مي کنند ...

    يا از آن لحظه که دهان از طعام فرو مي بندد و دل از غير او مي شويند. نمي دانم از کدام لحظه بگويم......

    " بهار دل است اين ماه رحمت " رمضان با آمدنش شميم بهشت را به ارمغان مي آورد و روزه داران را در حريم خلوت دلدادگي شوري دوباره مي بخشد.

    حلول ماه مبارك رمضان، فصل عاشقي ،برهمه مهمانان اين ماه مباركباد

    التماس دعا


    سلام بر دوست عزيز
    پيشاپيش حلول ماه مبارک را تبريک مي گويم
    با پستي جديد از مطالب استاد صمدي بروزم .
    يکي از دستوراتي که شريعت احمديه (ص) براي نيل بدين مقصد اعلي جعل فرموده است، مسأله روزه مي‌باشد. انجام اين دستور الهي آداب خاصي دارد تا شخص روزه‌دار با انجام اعمال و رعايت قواعد آن – که از گرسنگي و تشنگي کشيدن ظاهري است تا به مراتب بالاي آن که انسان در تمام شئون خود روزه‌دار باشد – به ثمره و نتيجه آن دست پيدا کند ولذا به ما فرموده‌اند هر روز که روزه گرفته‌ايد، انشاءالله در غروب آن روز افطار کنيد.[گل]
    يا مهدي فاطمه ادرکني[گل]

    سلام و مرحبا

    مناجات بسيار زيبايي بود ، خدا قبول كنه .

    ماه رمضون نزديكه حتما براي امام زمان وبراي همديگه دعا كنيم .

    سربلند باشي و هميشگي

    جهاد و علم

    پيامبر(صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله):

    أقْرَبُ النّاسِ مِنْ دَرَجَةِ النُّبُوَّةِ أهْلُ الْجِهادِ وَأهْلُ الْعِلْمِ.

    نزديکترين مردم به مقام نبوت اهل جهاد و اهل دانش‌اند.

    کنز العمّال، ح 10647

    پيشاپيش حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و محبت، ماه خودسازي و مهماني خدا رو خدمت شما منتظر صفحات انتظار تبريک و تهنيت عرض ميکنم. اميدوارم نهايت استفاده رو از اين روزهاي عزيز ببريم و زمينه ساز ظهور موعود دلها باشيم. اين عبد عاصي رو هم از دعاي خيرتون محروم نفرماييد. ما هم دعا گو هستيم...

    اللهم عجل لوليک الفرج

    يادش به خير اون زمونا

    امروز 31 شهريوره!!!!!!

    مبارك باشه‏ها ولي...

    اين تابستون هم رفت...

    رمضان از اسماء الله است

    رمضان اسمى از اسماء الهى مى‏باشد و نبايست‏به تنهائى ذكر كرد مثلا بگوئيم، رمضان آمد يا رفت، بلكه بايد گفت ماه رمضان آمد، يعنى ماه را بايد به اسم اضافه نمود، در اين رابطه به سخنان حضرت امام محمد باقر (عليه السلام) گوش فرا مى‏دهيم.

    هشام بن سالم نقل روايت مى‏نمايد و مى‏گويد: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابى جعفر امام باقر (عليهما السلام) بوديم، پس سخن از رمضان به ميان آورديم.

    فقال عليه السلام: لا تقولوا هذا رمضان، و لا ذهب رمضان و لا جاء رمضان، فان رمضان اسم من اسماء الله عز و جل لا يجيى و لا يذهب و انما يجيى‏ء و يذهب الزائل و لكن قولوا شهر رمضان فالشهر المضاف الى الاسم و الاسم اسم الله و هو الشهر الذى انزل فيه القرآن، جعله الله تعالى مثلا و عيدا و كقوله تعالى فى عيسى بن مريم (عليهما السلام) و جعلناه مثلا لبنى اسرائيل. (1)

    امام عليه السلام فرمود: نگوئيد اين است رمضان، و نگوئيد رمضان رفت و يا آمد، زيرا رمضان نامى از اسماء الله است كه نمى‏رود و نمى‏آيد كه شى‏ء زائل و نابود شدنى مى‏رود و مى‏آيد، بلكه بگوئيد ماه رمضان، پس ماه را اضافه كنيد در تلفظ به اسم، كه اسم اسم الله مى‏باشد، و ماه رمضان ماهى است، كه قرآن در او نازل شده است، و خداوند آن را مثل و عيد قرار داده است همچنانكه پروردگار بزرگ عيسى بن مريم (سلام الله عليهما) را براى بنى اسرائيل مثل قرار داده است، و از حضرت على بن ابى طالب (عليه السلام) روايت‏شده كه حضرت فرمود: «لا تقولوا رمضان و لكن قولوا شهر رمضان فانكم لا تدرون ما رمضان‏» (2) شما به راستى نمى‏دانيد كه رمضان چيست (و چه فضائلى در او نهفته است).

    واژه رمضان و معناى اصطلاحى آن

    رمضان از مصدر «رمض‏» به معناى شدت گرما، و تابش آفتاب بر رمل... معنا شده است، انتخاب چنين واژه‏اى براستى از دقت نظر و لطافت‏خاصى برخوردار است. چرا كه سخن از گداخته شدن است، و شايد به تعبيرى دگرگون شدن در زير آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بى امانش،زيرا كه رمضان ماه تحمل شدائد و عطش مى‏باشد، عطشى ناشى از آفتاب سوزان يا گرماى شديد روزهاى طولانى تابستان.

    و عطش ديگر حاصل از نفس سركشى كه پيوسته مى‏گدازد، و سوزشش براستى جبران ناپذير است.

    در مقايسه اين دو سوزش، دقيقا رابطه عكس برقرار است، بدين مفهوم كه نفس سركش با چشيدن آب تشنه‏تر مى گردد، وهرگز به يك جرعه بسنده نمى‏كند، و پيوسته آدمى را در تلاش خستگى ناپذير جهت ارضاى تمايلات خود وا مى‏دارد. و در همين رابطه است كه مولوى با لطافت هرچه تمامتر اين تشبيه والا را به كار مى‏گيرد و مى‏گويد:

    آب كم جو تشنگى آور به دست تا بجوشد آبت از بالا و پست تا سقا هم ربهم آيد جواب تشنه باش الله اعلم بالصواب زين طلب بنده به كوى حق رسيد درد مريم را به خرما بن كشيد

    اما از سوى ديگر، عطش ناشى از آفتاب سوزان سيرى پذير است، و قانع كننده.

    قال الصادق عليه السلام:

    انما فرض الله الصيام ليستوى به الغنى و الفقير.

    امام صادق عليه السلام فرمود:

    خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.

    من لا يحضره الفقيه، ج 2 ص 43، ح 1

    يا ايها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون.(183) اياما معدودات فمن كان منكم مريضا او على سفر فعدة من ايام اخر و على الذين يطيقونه فدية طعام مسكين فمن تطوع خيرا فهو خير له و ان تصوموا خير لكم ان كنتم تعلمون.(184) شهر رمضان الذى انزل فيه القرآن هدى للناس و بينات من الهدى و الفرقان فمن شهد منكم الشهر فليصمه و من كان مريضا او على سفر فعدة من ايام اخر يريد الله بكم اليسر و لا يريد بكم العسر و لتكملوا العدة و لتكبروا الله على ما هديكم و لعلكم تشكرون.(185)

    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد روزه بر شما واجب شده همانطور كه بر اقوام قبل از شما واجب شده بود شايد با تقوا شويد(183).

    و اين روزهائى چند است پس هر كس از شما مريض و يا مسافر باشد بايد ايامى ديگر بجاى آن بگيريد و اما كسانى كه به هيچ وجه نمى‏توانند روزه بگيرند عوض روزه براى هر روز يك مسكين طعام دهند و اگر كسى عمل خيرى را داوطلبانه انجام دهد برايش بهتر است و اينكه روزه بگيريد برايتان خير است اگر بناى عمل كردن داريد(184).

    و آن ايام كوتاه ماه رمضان است كه قرآن در آن نازل شده تا هدايت مردم و بياناتى از هدايت و جدا سازنده حق از باطل باشد پس هر كس اين ماه را درك كرد بايد روزه‏اش بگيرد و هر كس مريض و يا مسافر باشد بجاى آن چند روزى از ماههاى ديگر بگيرد خدا براى شما آسانى و سهولت را خواسته و دشوارى نخواسته و منظور اينست كه عده سى روزه ماه را تكميل كرده باشيد و خدا را در برابر اينكه هدايتتان كرد تكبير گفته و شايد شكرگزارى كرده باشيد(185).

    سلام خواهر خوب و مهربانم . آغاز ماه مبارك رمضان و همچنين آغاز سال تحصيلي جديد ( البته سال تعليمي جديد براي شما ) مبارك باد. برايتان بهترين‏ها را در اين ماه و اين سال تحصيلي آرزومندم. راستي اگر مسابقه "جاهاي خالي (چند تا نقطه) را پر كنيد" بگذاريد فكر كنم برنده بشم ايام ماه مبارك مرا در دعاهاي خود فراموش نفرماييد. التماس دعا

     <      1   2   3   4